Det har varit väldigt skönt att inte vara på jobbet de senaste två dagarna. Jag har aldrig varit hemma mer än absolut nödvändigt under hela mitt arbetsliv, men det sker en massa saker där som jag inte vill ta del av just nu. Jag har alltså vabbat med en son som inte har varit särskilt sjuk (men som helt klart har behövt mig) och slagit två flugor i en smäll…

Jobbsituationen kommer inte att kunna redas ut med bara några små trådar som ska nystas i, det är alldeles för komplicerat för det. Oj, så tacksam jag är för att jag har allierade där, som jag vet stöttar om det behövs. Det är så mycket som finns bakom folks små handlingar och ord, och jag har inte upptäckt allt detta förrän nyligen. Det ligger i linje med att jag tenderar att se det positiva hos folk och blunda för det negativa, vilket jag gärna behåller hos mig själv. Dock har jag farit illa av att inte se vissa saker, och utifrån det har det varit bra att jag nu uppfattar den större bilden i högre grad.

I morgon ger jag mig in i det igen.

Kommentera

