Jag har noll energi och orkar inte ta tag i något. Kan en fylla på energi på något smart sätt? Annars brukar jag gå och sjunga och komma hem skuttandes, men i går skolkade jag pga huvudvärk.

I dag satt jag tyst och såg på när mina kollegor spred desinformation om en elev. Eleven har rätteligen inte accepterat en lärares auktoritet och nu stämplas hen som manipulativ och ett orosmoment. Eleven är en fantastisk människa som har haft svårt att sätta gränser och som behöver få respekt och omtanke efter tuffa förhållanden tidigare. Jag orkade inte sätta mig emot, och nu är jag medskyldig, men de vuxna här är de manipulativa. Om jag hade sagt ifrån, hade de vänt det till att jag var manipulerad av eleven. Jag har inte energi nog att konfrontera dessa människor, så nu får jag sota med skuldkänslor. (Det hade dock varit ännu värre om jag protesterat, för då hade jag haft ångest över att vara en jobbig typ).

Ah, it’s good to be me…

Kommentera

