Det är fantastiskt hur livet kan förändras. En gång för länge sedan var jag en shoppingtokig tonåring som bodde i Norrlands inland och gladeligen gjorde mig omaket att ta mig till närmaste stad 12 mil bort för att hitta några plagg eller billiga makeup-produkter. Lycka var också att resa de många timmarna med tåg för att få shoppa en stund i huvudstaden. Suget efter att få vara i en stad och shoppa var enormt, och jag offrade tid, energi och pengar för att uppleva det.

Nu bor jag granne med en av Sveriges största gallerior och har all shopping jag önskar inom räckhåll, och dessutom helt andra ekonomiska möjligheter att köpa saker, men nu undviker jag shopping som pesten, och har inför årets julfirande och julklappsinköp hittat det mesta på nätet för att undvika att befinna mig i fysiska butiker.

I kväll tog vi en sväng till shoppingcentret för att äta middag, och barnen ville kolla på några saker. Det där är verkligen inte min grej längre.

Posted in jag

Kommentera

