Äntligen har jag fått en stund med en kollega, där jag tog upp en av alla saker som inte fungerar i vårt arbetslag, och han lovade att stötta mig i frågan. Det känns skönt att ha tagit i det och få förståelse för hur jag tänker och känner kring det. Men det är så himla grötigt allting, och ibland vill jag bara fly till något annat. Jag skulle lätt få ett annat jobb, men det jag har nu är enormt intressant och givande, och jag har stressat mindre än jag någonsin gjort i mitt arbetsliv tidigare. Att jag dessutom har nära hemifrån och har lockat hit ett par nära vänner, gör att jag nog hellre är kvar och jobbar för att lösa problemen.

Posted in jag

Kommentera

