I går var jag äntligen (tog bara en vecka, men det har känts mycket längre) till sjukhuset för att få veta mer om vad det är som händer i min kropp. Det var ett väldigt informativt sjukhusbesök med gott bemötande, och i grund och botten positiv information. Jag kommer mest troligt inte att dö av detta (nummer ett bland mina farhågor), men det finns en rätt stor risk att jag måste opereras i början av nästa år. Det är ett mindre ingrepp som inte för med sig några större risker, så allt känns hyfsat lugnt.

Jag kommer att få besked om eventuell operation om tre veckor, och fram till dess kommer jag att hoppas på att jag slipper den, eftersom jag inte på något sätt känner att jag har energi och tid att få in en sådan i mitt liv. Nu när jag inte behöver oroa mig för döden, finns möjlighet att tycka synd om mig själv för det obehag som jag i sådana fall måste utstå.

Hur som helst är jag sjuk trött i dag, efter några nätter med en hel del vakna timmar. Jag är så pass trött att jag tvivlade på min förmåga att arbeta i dag, men väl där fungerade allt ok. Det vore fint att sova hela kvällen, men jag tror inte att min nattsömn skulle gagnas av detta, och vi har en massa planer att hinna fixa saker, så det blir nog ingen vila alls.

Jag är ihålig nu. Hur gör en för att fylla på?

Kommentera

