Shit, vilken effektiv människa jag kan vara ändå, så här några dagar innan jul, men tankarna hänger kvar vid jobbet även i dag. Vi gör utvärderingar varje termin och denna gång ligger resultatet mycket lägre än normalt. Anledningen är de där sakerna som inte fungerar på mitt jobb, och jag hade ingen aning om att det skulle slå så stort i utvärderingarna. Det har ju mest känts som mitt personliga problem att hantera dessa människor och deras attityd, men nu är det tydligt att det är mycket mer än så. Jag borde dessutom ha talat med min chef för länge sedan, men med de relationer mellan chefen och de personer som står för problemen är det svårt att nå fram. Jag gjorde några lama försök i våras och blev tydligt avbruten och bortförd från det ämnet.

Men nu är det tydligt att det drabbar fler än de direkt inblandade, och att jag borde göra det till en prioritet. Jobbigt för en person som vill vara smidig och hatar att konfrontera folk.

Kommentera

