Snön smälter bort och allt blir mörkt och grått igen. Jag hade gott om energi i går kväll och fixade med tusen saker, och hade hopp om att hinna klart med alla julförberedelser i god tid och få komma iväg i lugn och ro på torsdag.

Så vaknar jag genomförkyld i morse – ingen förvarning alls, utan bara som en blixt från en klar himmel. Nu får jag spara på energin för att orka jobba de sista dagarna, och jag vilar mellan varven och äter konstant (mitt knep för att bli frisk snabbt). I kväll har vi julbord med jobbet, och jag ska ta en tablett mot huvudvärken och vara med så länge jag orkar, men det blir en tidig kväll för min del.

En lustig sak är att jag tänkte efter läkarbesöket förra veckan, att jag skulle stoppa sjukdomstankarna i en låda och skjuta igen den fram till i januari, när jag får nya besked om huruvida det blir operation eller ej, och det har typ fungerat(!) Jag tänker inte på det längre, utan kommer på det någon gång ibland, men med en liten overklighetskänsla (det gäller ju inte MIG känns det som). Innan jag beslutade det, snurrade tankarna konstant kring detta. Jag känner mig som en jedi-mästare!

Kommentera

