Åh, så trevligt och gott det blev till slut med julbordet – jag glömde nästan att jag blivit förkyld och stannade i tre timmar. Jag är inget julbordsfan, men detta var både gott och trevligt – helgrillad spädgris, samt flankstek och bea med hasselbackspotatis var inte helt fel. Inte så juligt kanske, men fräscht och gott. Jag sparade mig till dessertbordet, vilket var ett klokt drag, då fru sweet thooth fick sitt lystmäste.

Väl hemkommen kryper förkylningen tillbaka, och nu är det ryggläge som gäller medan mannen julstädar hemmet samt hänger tvätt.

Bror kom förbi för att duscha, då hans varmvattenberedare lagt av. Tänk att det ska behövas en krissituation för att bror ska kika in en stund.

Kommentera

