Äntligen har vi kommit upp till torpet, efter alldeles för lång tid då vi varit upptagna, samt inte önskat addera mer stress och bök i tillvaron än nödvändigt. Elden sprakar och lugnet har infunnit sig. Lillen vann när vi spelade Uno, som tur var, för annars brukar det bli jobbigt. Storen kom sist och konstaterade lugnt att han ”hatar det här spelet”, vilket är sjukt mycket lugnare än lillen brukar reagera på en förlust

Dagen var en bris för mig, då mannen var hemma och städade samt förberedde avfärd under tiden som jag var på jobbet. Jag kom hem och färgade håret och vilade en stund (efter vi tjuvat till oss en snabbis trots att barnen var hemma – win!), medan han fortsatte fixa, och sedan packade han in allt i bilen. Själv hade jag behövt två bilar för att få plats med allt, men han är verkligen talangfull när det gäller att packa och stuva. Den arbetsfördelningen är jag dock inte så bortskämd med, utan vanligtvis är jag den som får ihop allt gällande städning och planering, men han har överraskat med en hel del på senare tid (ingen aning vad det står för, men tackar och tar emot).

Nu blir vi kvar här till efter nyår, med undantag för ett par resor för släktbesök.

Kommentera

