Nu har vi haft besök av olika släkt och vänner under de flesta av lovets dagar hittills, och jag känner dels att det är jättekul med besök, och att få visa dem vårt fina torp, men dels att jag blir så himla trött av besök, och att mina värdefulla lediga dagar bara försvinner. Det känns sjukt egoistiskt och bortskämt att tänka så, men här ska alla tankar vara tillåtna.

För vad är det jag tycker att jag inte hinner? Slappa, surfa (resesurfa till exempel), läsa (äntligen lite läsro!), hångla/mysa, och bara vara ifred. Och bära fula och bekväma kläder (hoppar ur de vettiga kläderna samtidigt som gästernas bil försvinner iväg).

Gästerna blir kvar längre än planerat, för ”det här vill man ju inte åka ifrån”. Jag håller med! Men jag kan inte undgå att längta lite efter att bli av med gästerna medan de är här, samtidigt som vi bestämde att fritidshuset skulle innebära att vi skulle passa på att vara mer sociala, för vännerna är viktiga och gör livet rikt.

Kommentera

