Hemkommen från resan i natt, inser jag att jag har minimalt med tid till förfogande för att skriva en hemtenta till en kurs som jag har gått under hösten. Kursen är bra för mig att ha gått, särskilt om jag vill ha stora möjligheter till intressanta jobb i framtiden (om jag skulle ge upp på den besvärliga situationen på mitt i övrigt fantastiska nuvarande jobb). Jag tänker gå fortsättningen under kommande termin, och jag har verkligen gillat kurslitteraturen och frågeställningarna under höstterminen.

MEN nu har jag ingen som helst lust att skriva den där hemtentan. Jag har redan tänkt tankarna när jag gjort ”instuderingsfrågorna” som kommit varje eller varannan vecka under terminen, och jag har redan hänvisat till litteraturen (som jag duktigt har läst noggrant) och varit noga med sidhänvisningar och så vidare.

Problemet är att de där frågorna inte var poänggrundande, så jag måste skriva hemtentan för att få ut mina poäng, och det kommer att ta jääättelång tid, ser jag nu när jag ska sätta igång med den. Jag vill verkligen inte, och jag känner mig plötsligt som ett litet barn.

Jag avsatte en och en halv timme till den under dagen i dag (mellan allt fix som kommer med att man inte har varit hemma på ett par veckor) och jag känner inte att jag har kommit någonstans på den tiden, och hur ska jag då hinna få ihop detta innan nästa söndag? Aja, jag gör samma sak i morgon och ser hur det utvecklar sig.

Oinspirerad.

Kommentera

