Nu har jag en gammal vän, en riktigt nära vän från barndomen, som jag upplevt väldigt mycket tillsammans med, som vän på FB. Han har tydligen blivit superrasist plötsligen (eller i alla fall har det visats rätt plötsligt) och börjar posta en massa smörja. När jag har en annan åsikt, är jag tydligen fascist, och han svarar helt irrationellt.

Annars brukar jag bara ta bort ”vänner” som postar skit, och om det är en person som jag gillar brukar jag försöka ”tala den till rätta” (vilket innebär att den har tagit bort mig när argumenten tryter), men nu tar han inte bort mig och han är så vit och kränkt och man som en kan bli. Det känns nästan som om jag förlorar om jag tar bort honom.

(Det slutar plinga nu, så han skickar inte kommentarer längre…)

Kommentera

