Skrivbehovet verkar ha lugnat ner sig, för det har inte blivit något på ett tag. Antingen har jag väl hanterat allt ändå (har pratat mycket med folk omkring mig) eller så har det varit för mycket annat.

Äntligen har jag fått veta hur det blir med de dåliga cellerna, och det blir operation inom kort. Det känns lite läskigt att gå igenom det, men bra att bli av med skräpet. Sedan får jag täta kontroller under några år framöver, och ingen förväntar sig några dramatiska utgångar av detta. Jag vet inte vad jag tänker om detta, utan det är väl bara att göra?

Barnets skolstart efter lovet var bättre än väntat på ett sätt, och värre än väntat på andra sätt. Hur som helst är det ett jäkla jobb att få iväg honom på morgonen, och det jag helst vill göra är att låta honom vara hemma, i den miljö som han mår bäst i och är mest harmonisk i. Men istället fixar och donar vi med honom på morgonen för att det ska bli en bra start för honom, packar hans väska, lägger fram kläder och dukar fram frukost. Han äter ingen skolmat, så en smörgås måste fixas och packas med för att han ska orka.

Min tenta är fixad och klar, och jag förväntar mig ett bra resultat. Skönt att ha det överstökat, och lite konstigt att inte ha den hängande över mig längre. Nästa kurs har inte startat ännu, så nu är det lite mellanrum i studierna.

Ingen av oss har särskilt mycket energi just nu. Det blixtrar till ibland för mig, och jag drar igång något, men annars ligger jag mest lågt. Men ljuset börjar återkomma, och jag hoppas att lusten att göra annat än kolla tvserier kommer med det.

 

Kommentera

