Jag fick en tid för operation med bara två dagars framförhållning, och jag var tvungen att avboka. Hon som tog hand om avbokningen var rätt skeptisk och menade att det hade dragit ut så länge på tiden ändå, att jag riskerade att det hinner sprida sig om jag inte tar tiden. Men det funkade verkligen inte, och det lustiga var att mitt barn hade en läkartid som varit inplanerad i flera månader på precis samma tid, på samma sjukhus. Läkaren som skulle operera mig hade samma efternamn som barnets läkare, och jag kollade upp dem och konstaterade att de är gifta. Vad är oddsen att mor och son får samma tid hos herr och fru läkare?

Nu fanns det inte några andra tider, så jag står på kö för avbokningar igen och lever i ovisshet om när det blir.

Kommentera

