Med fler möten än vanligt och oändliga tillfällen att notera problem samt irritera mig på vissa kollegor, känner jag att jag inte alls trivs i den situation jag befinner mig i nu på jobbet. Dock har läget för våra ungdomar förbättrats något (möjligen i och med några förändringar jag gjort i rätt riktning).

Jag funderar allvarligt på att vid nästa möte så neutralt som möjligt fråga om alla inblandade är nöjda med hur det fungerar på våra möten. Om ingen är intresserad av att förändra stämningen och attityden, kan det vara läge för mig att byta arbete, men om fler upplever den enormt dåliga stämning som jag upplever på våra möten, kanske det finns fler som vill jobba med den biten, och då finns det hopp.

Det känns som ett skämt många gånger. Alla sitter tysta under långa perioder, och det är utdraget, ineffektivt och tungt. Vissa personers åsikter räknas inte alls, medan andras väger mycket tungt. Vissa personer har uttryckt någon åsikt inför mötet, men vänder snabbt när de med större makt talar emot. Jag har inte orkat bry mig tillräckligt för att lägga upp detta på bordet, då jag jobbat med andra delar den senaste tiden och min energi dräneras.

Kommentera

