Det gick bra i dag! Efter en mestadels sömnlös natt, eftersom jag trodde att det skulle bli förskräckligt i dag, visade det sig vara helt lugnt med alltihop. Eller lugnt – personen var vänligare och trevligare än någonsin,vilket i och för sig kanske är fejkat, men det skiter jag i. Allt jag begär och förväntar mig av folk jag jobbar med är att de ska visa vanlig mänsklig hövlighet.

Under de senaste månaderna har jag varit med om att man inte ser på mig när jag talar, att man inte svarar när jag hälsar god morgon, att mitt småprat möts av kompakt tystnad och så vidare. Under mötena blev jag påhoppad med krav om att göra annorlunda (på sätt som jag själv inte kunde stå för) och allt jag gjorde ifrågasattes.

Om en fejkad vänlighet är alternativet, så köper jag det alla gånger.

Kommentera

