Äntligen ankom det hett efterlängtade och välbehövliga sportlovet. Vi har åkt till fritidshuset och all stress rinner av mig som i ett trollslag. Jag till och med somnade under en filt nu på eftermiddagen, och vaknade smått desorienterad. Nu ska jag väl ha tid att sortera tankarna och dessutom komma ikapp med mina studier.

Slutet av arbetsveckan var riktigt trevlig. En av de två som spridit den tunga och obehagliga stämningen var frånvarande, och den andra blir på något sätt gladare och trevligare utan sin medspelare. Om detta ändå kunde vara permanent.

Lillen har varit sprudlande glad i dag. Han älskar fritidshuset och han mår otroligt bra av att veta att han kommer att slippa skolan under nästa vecka. Storen är också glad, och längtar efter att åka skidor. Vi får se när vi kommer iväg till en skidbacke, då jag fortfarande har restriktioner gällande fysisk aktivitet efter operationen.

 

Kommentera

