Den nya kursen är så sjukt tråkig, att jag gör lite vad som helst för att slippa hålla på med den. Om jag lyckas få ihop denna termins poäng, så är det inget annat än en skandal, för jag har verkligen inte gjort jobbet denna gång. Nu har jag bara en vecka kvar till en större uppgift ska redovisas, och jag håller fortfarande på och prokrastinerar.

I dag, till exempel, så kom jag hem tidigt nog för att hinna syssla med uppgiften i flera timmar under kvällen, men jag har solat (heja våren!), handlat, fixat middag, fixat i trädgården och bytt lakan innan jag började jobba med kursen i max en halvtimme, för att sedan belöna den magra insatsen med tre avsnitt Ditte och Louise.

Dessutom har jag svårt att tro att energin kommer att återvända i tillräckligt hög grad för att orka ta tag i just detta. Vilken tur att varken ekonomi eller framtid hänger på dessa högskolepoäng.

Posted in jag

Kommentera

