Vi har varit bortresta sedan nio dagar tillbaka, och allt har snurrat på i en väldig fart. Lillen har klarat resan på ett utmärkt sätt, och vi har haft jättefina familjestunder. Det är kanske det som är det allra bästa med att resa – att familjen är tillsammans hela tiden och att vi delar en massa upplevelser.

Nu kan jag inte påstå att trettonåringen var hundraprocentigt positiv till allt vi gjorde, för det tillhör väl åldern att visa missnöje med att glo på sevärdheter och gå på museer hela dagarna, men mestadels var även stora barnet ett trevligt sällskap.

Vi kom hem i dag, och plötsligt kommer jobbångesten knackande. Jag kan ju inte göra så mycket åt det hela, men jag får en jäkligt dålig känsla av vissa saker. Chefen har tydligt tagit ställning FÖR den som har spridit dålig stämning under väldigt lång tid, och nu känns det verkligen som att han använder sin makt för att straffa mig (va fan, det är ju jag som har gjort så att allt har funkat under den här tiden! jag är ju för i helvete den enda som har agerat proffsigt hela denna period! omg)

En grupp skulle formas utifrån ett uppdrag som jag var med och utförde tidigare, och han skulle välja ut vilka som skulle delta. Jag har inte fått någon notifiering om att jag valts ut, trots att jag vet att jag gjorde ett bra jobb, och att alla inblandade tycker det, så jag ser mig som ”petad”. Vi har fått nya löner, och min löneförhöjning var ett skämt. Jag vet inte bakgrunden till detta, men jag tar kontakt med facket på tisdag för att se hur det kunde bli så.  Jag måste också kolla lönelistor och jämföra.

Det är inte direkt så att jag får lust att komma tillbaka till jobbet och utföra stordåd efter detta, och saken är den att på mitt jobb kan man verkligen välja vilken nivå man vill lägga arbetsinsatsen på. Vissa gör minsta möjliga insats och kommer undan med det. Jag har tagit ett jäkla stort ansvar inom många områden, och detta är tacken. (Mina kollegor är tacksamma för min insats, de som är normala, alltså, men chefen borde väl visa någon form av uppskattning?)

Kommentera

