Jag har, för min egen sinnesris skull, beslutat mig för att jag ska se hur folk uppför sig på jobbet under denna vecka, och om ”folk” inte uppför sig proffsigt, kommer jag att begära en frisk arbetsplats, för det är inte på något sätt rimligt att jag under så lång tid får utstå så mycket skit, och att jag ska offra min nattsömn och all min energi i mitt privata liv. Jag hade ett samtal med min nya chef i fredags, och jag kände verkligen noll stöd ifrån henne. Jag har gjort allt som går för att få en vettig stämning på arbetsplatsen, men nu verkar det som om chefen tycker att det är jag som ska se till att allt ställs till rätta.

I dag har chefen deltagit i verksamheten under hela förmiddagen, och jäklar vilken skillnad på insats, humör och kommunikation. Om man agerar på ett sätt av olika anledningar, borde man kunna stå för det även när chefen är på plats. Det känns enormt falskt att agera trevligt, le och jobba på ett positivt sätt med eleverna just den dagen som chefen är på plats, när det har sett helt annorlunda ut tidigare veckor. De sitter och snackar och myser och slickar röv tillsammans med den nya chefen så att det står härliga till.

Om man håller på med något får man antingen stå för det eller lägga av med det.

Kommentera

