Jag har inte begärt en ny arbetsplats, vilket innebär att det kanske finns hopp för en positiv utveckling. Två av tre problematiska kollegor har visat en trevligare attityd under dessa dagar, och den tredje är nog ett hopplöst fall som borde försvinna, men som kommer att klänga sig fast vid det här jobbet för allt vad hen är värd, då hen är outbildad och aldrig kommer att fungera på en annan arbetsplats.

Graden av ansvarslöshet som denna tredje kollega har uppvisat under denna vecka är makalös, och jag önskar verkligen att jag hade kunnat filma det som pågick för att kunna visa chefen. Jag fortsätter jobba så mycket det bara går och tar dubbelt ansvar för att täcka upp.

Nu är det tredagarshelg och vi ska till fritidshuset och jag vill lägga arbetsveckan bakom mig.

Kommentera

