Det där när en kommer hem alldeles för sent efter en fullbokad dag på jobbet, med en eftermiddag med kedjemöten utan en enda minuts paus, med resultatet att jag är jag trött, less, sur, kissnödig och superhungrig.

När jag kommer hem (efter ett varnande samtal om läget på väg hem) blir jag lite lagom curlad med mat serverad i uterummet och med blodsockret på behaglig nivå, känner jag hur humöret vänder. Jag har massor av tålamod när jag hjälper lillen med läxan, och han tigger om att vi ska jobba i trädgården under kvällen. Vi jobbar vidare i trädgården tills det börjar bli kyligt, och jag slipper åka och handla. Mannen köper wienerbröd och vi fikar alldeles för sent för att barnen ska komma i säng i tid. Jag duschar av mig och tycker plötsligt att jag har haft en toppendag.

Posted in jag

Kommentera

