Efter ännu en kväll med hårt kroppsarbete i flera timmar i trädgården inser jag hur himla bra jag mår utav det. Tänk om jag prioriterade så här jämt – mina trädgårdar skulle vara juveler, och min fysik skulle vara i topptrim. Fast efter mina djupdykningar i rosensnåren såg mina händer förskräckliga ut i kväll – blodiga och repade, men en dusch senare är det ingen fara längre.

Det finns något djupt tillfredsställande med det fysiska arbete som trädgårdsarbete innebär. Det går snabbt att se ett resultat, och det är lätt att dela upp arbetet i tydliga delar, vilka jag blir klar med och kan känna mig nöjd med mig själv. Det är härligt att ge växterna goda förutsättningar att utvecklas, och sedan kan jag nöjt betrakta resultatet av mitt arbete under resten av sommaren.

Nu gäller det bara att hålla mördarsniglar och bladlöss borta också.

Posted in jag

Kommentera

