Förra veckan fick jag massor av energi, och jobbade i flera timmar i trädgården varje kväll och kände verkligen att jag hade kommit ikapp, men denna vecka är energin helt bortblåst igen. Jag har lagt mig under täcket efter jobbet och kommer inte härifrån.

När ska jag få energi och lust på riktigt igen? Det känns bara som att jag är en helt onödig familjemedlem när jag inte på något sätt bidrar till varken praktiska sysslor eller till en trevlig stämning. Jag är så kolossalt glad att min familj fungerar utan mig också när jobbet snor all min kraft.

Min hals kliar och värker och jag känner mig nästan lite febrig, men mest bara slut, och i morgon har jag ett viktigt möte. Förra natten sov jag minimalt och innan dess blev det inte heller mycket sömn, så jag måste försöka få en ordentlig nattsömn nu, men kommer säkert att snurra tolv tusen varv i stället.

Det finns anledningar till allt detta. Vissa på jobbet kan agera precis hur som helst utan att chefen verkar reagera och mina fina kollegor som ser allt detta håller på att ge upp nu och några har sökt nya jobb. Jag har inte energi nog att söka mig ifrån det jobb som jag faktiskt tyckt mest om i livet, och jag vill bara att de trevliga människorna ska stanna kvar, så att vi kan skapa den goda platsen igen när de svarta hålen antingen har kommit ur sina svarta hål eller tagit sig vidare till ett ställe där det är bra med svarta hål.

Förutom att jobbet stjäl all min kraft, så innebär det att jag aldrig verkar komma igång med mina kursuppgifter, så gud vet när jag ska få dem gjorda, och hur ska jag orka strida för att lillen ska få det som han har rätt till under dessa förutsättningar? Dessutom har storen varit sjuk, så jag har oroat mig för honom och fixat med läkarbesök och medicin. Och det hjälper ju inte att vädret verkar tro att vi har VINTER i maj. Och när ska man hinna med sex egentligen?

This too shall pass(?)

Kommentera

