Knäppaste vädret ever har vi haft i dag. Det var supersoligt hela dagen, men i morse, när vi skulle ha utflykt med våra ungdomar, så var det trots solen jättekallt. Så kallt att det kändes som om fingrarna inte riktigt löd order, och några ungdomar gjorde upp en eld för att värma sig vid.

När jag kom hem på eftermiddagen hade det värmts upp ordentligt, och det var nästan olidligt varmt på altanen. Jag bytte således till en liten klänning från min tjocktröja och jeans. Efter några timmar skulle vi cykla iväg för att käka middag på en restaurang, och i samma stund som vi drar iväg, inser jag att det viner isvindar kring mina bara ben, och vi får cykla som galningar för att hålla värmen.

Nu är vi hemma, och det måste vara en annan klimatzon på vår tomt, för nu är det rätt skönt igen, och i uterummet är det förstås som en bastu.

Helgen ska bjuda på regn, men det kanske är bra, för jag har en hemtenta att skriva, och det underlättar om vädret inte lockar alltför mycket.

Posted in jag

Kommentera

