Det är lustigt hur min uppfattning om folks utseende förändras i takt med att jag finner fina eller fula inre kvalitéer. En människa som jag tyckte såg rätt söt ut vid först mötet, när jag trodde att hon var en rejäl och positiv person, har nu blivit så anskrämligt ful i mina ögon, när jag har sett hur hon har manipulerat sin omgivning för att uppnå det hon vill. Jag har svårt att se på personen när hennes brunkräm ligger över ansiktsrynkorna och svävar nedanför hårfästet och de falska, målade läpparna glappar när hon pratar. Det gör mig illamående bara att se på henne. Obehagligt. Jag hoppas att jag slipper kontakt med dessa personer i framtiden.

Posted in jag

Kommentera

