Det händer inget på BUP-fronten, så vi får anpassa och hitta lösningar på egen hand för att lillen ska må så bra det går.

Ett problem som har funnits hela hans liv, är att han har så svårt för så mycket mat. Allt som är nytt och okänt går bort, och ibland känns det som om han lever på mackor utan pålägg och flingor med mjölk, eftersom han ofta verkligen inte kan äta det jag lagar. I helgen fick han i alla fall i sig ordentligt med mat, då jag prickade rätt med matlagningen, men oftast är det en kamp.

Eftersom han äter flingor med mjölk typ tre gånger om dagen, försöker vi hitta näringsrika alternativ till de sockerflingor som han föredrar. Vi gör en egen müsliblandning som är nyttigare än flera från affären, som han ska äta i första hand, och  sedan bara lägga till lite sockerflingor för smakens skull.

I går kväll lagade jag en granola, som förhoppningsvis kan ersätta Start. Min granola är full av nyttiga och proteinrika ingredienser, och om han accepterar den, kan jag känna mig mycket tryggare med att han äter flingor tre gånger om dagen, så nu håller vi tummarna för att den funkar! (Annars har jag två kilo supernyttig granola att trycka i mig.)

Kommentera

