Vi var i fritidshuset i helgen, och vädret var härligt. Det blåste dock rätt bra under gårdagen, så det kändes inte så varmt, fast solen är ju sitt allra mest effektiva så här års. Det borde en ju veta när en har uppnått dryga fyrtio år. Kan en tycka.

När vi åkte hem i bilen i går kände jag hur det sved när jag satt ner och började ana oråd. Under resans gång kände jag hur hela min hud stelnar till och hur jag upplever att det ligger grus i mina kläder. Vid hemkomst kontrollerar jag hur min bakdel tar sig i hallspegeln, och mycket riktigt, en halv dag i bikini har skapat illröda trianglar på röven och smärtar inte bara när jag sitter, utan bara av att jag hade mjuk spets på trosan. Ryggen är också röd tillsammans med lite utvalda fläckar på resten av kroppen.

Det blev till att sova på sidan i natt, med väldiga bestyr så fort jag skulle byta sovställning. Red cheeks – front and back…

Kommentera

