Min finaste kollega och vän fick ju nytt jobb innan jag fick det, och sedan fick jag nytt jobb på rekordtid. En annan kollega har sökt sig bort, men har inte lika lätt att hitta något annat (på grund av en annan utbildning) men i går fick jag veta att även han har fått ny tjänst. Det började med ett samtal från en chef i en annan kommun, och jag fick ge referens till denna kollega, och bara ett ögonblick senare hörde han av sig och hade fått jobbet. Det känns jättefint att just den kollegan kommer därifrån, för han har misshandlats rejält av sinnesslöa chefen och mådde jättedåligt innan ledigheten tog vid.

I och för sig verkar sinnesslöa chefen ta allt med ett alarmerande lugn, men nu blir det bråda dagar att försöka hitta ersättare till alla som slutar.

Kommentera

