Mannen har åkt på jobbresa och blir troligen borta i två veckor, så nu är det bara jag och barnen som ska försöka maxa sommardagarna. Vi åkte direkt till fritidshuset, förstås.

Lillen hamnar i dåliga tankar, och när han gör det försöker han döva dem med youtubeklipp. Dock stöter han på en massa klipp som bara späder på hans ångesttankar, och då blir det som en ond cirkel som han har svårt att bryta. Det som han har många tankar kring just nu, är tonårsbeteende. Han oroar sig för att han som tonåring kommer att börja röka, dricka alkohol, agera galet och ha sex. Detta är saker som han tycker är oerhört obehagliga, men som han tror att han kommer att tvingas till som tonåring (ej tvingas av andra, utan mer att hans hjärna ska tvinga honom till det).

Storen är väl mer stabil i psyket, men som tonåring är livet inte helt lätt. Han vill börja hjälpa till mer hemma, för att träna inför ett självständigt liv och för att tjäna mer månadspeng, men oftast hamnar han som en säck potatis med paddan i händerna och hörlurar på öronen, så att det inte går att kommunicera med honom.

Jag blir galen av att jag servar mina barn som om de vore bebisar, samtidigt som jag ska sköta alla större projekt helt på egen hand. I grunden så har jag väl tillräckligt med energi för att dra runt allt, men det är ensamt när mannen jobbar hela tiden och barnen försvinner in i sina egna världar. Och jag har ju semester, så det är orimligt att ha en massa måsten varenda jäkla dag.

Å andra sidan tar jag på mig mer än jag borde, och världen skulle inte krackelera om jag tog helledigt ett par dagar.

Kommentera

